Eindelijk aangekomen in Indonesië - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Shannon Spanje - WaarBenJij.nu Eindelijk aangekomen in Indonesië - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Shannon Spanje - WaarBenJij.nu

Eindelijk aangekomen in Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Shannon

06 Februari 2016 | Indonesië, Soerabaja

Na een halfjaar uitkijken naar deze mooie reis, was gisteren dan eindelijk de grote dag. 's ochtends om 10 uur vertrokken vanuit Dordrecht en na lekker nog wat gegeten te hebben met papa, mama en m'n lieve kleine broertje, stegen we om 15:45 eindelijk op. En wat een Vliegreis was het... We hadden het zoveel ruimer in geschat. Wij als redelijk lange Hollanders konden onze benen amper kwijt. En daar bovenop nog een stel bloedirritante kinderen voor je die continu hun stoel praktisch in ligstand zetten waardoor, je of je tafeltje in je maag kreeg of gewoon een stoel tegen je hoofd. Papa en mama zeiden er natuurlijk niks van, en als je vroeg of de stoelen misschien iets naar voren mochten omdat we er anders niet uit konden, kreeg je boze blikken. Maar oh wat hebben Demi en ik gelachen. Om de vrouw die naast ons zat en minimaal 8 keer haar nekkussentjes op heeft zitten blazen, en na 10 minuten al weer leeg waren. vervolgens begon ze met haar yoga oefeningen in het vliegtuig. Vraag me niet hoe met de beperkte ruimte, maar zij kreeg het voor elkaar. Na een hele lange vlucht van 14 uur kwamen we dan eindelijk aan in Jakarta. Pfoe wat was het daar warm, van een graad of 7 in Nederland naar 35 graden in Jakarta is best een klap in je gezicht. Na een uurtje op Jakarta Airport te hebben gezeten, konden we eindelijk overstappen op onze vlucht naar Surabaya. Gelukkig was dit maar 1,5 uur vliegen, want we waren er allebei goed klaar mee. Compleet oververhit, en doodmoe kwamen we om 3 uur lokale tijd eindelijk aan in Surabaya. En daar stond ie, onze held, Pak Bony. Onze chauffeur voor de tijd dat we in Surabaya zitten. Wat is het een aardige man, en zo grappig. Hij had alles al geregeld voor ons hotel, en aankomende dinsdag gaan we kijken naar appartementen. Maar tot die tijd genieten wij van onze vrije tijd, en chillen we hard op onze hotelkamer. En maandag gaan we natuurlijk het Chinese Nieuwjaar vieren hier in Surabaya, want ja, als je carnaval mist, dan moet je natuurlijk wel een ander feestje er voor in de plaats vieren!

xxxx Shan en Demi

We zijn moe. JOEEEE slaaplekker